Wat is design research?

De basis voor marketing of sales is marktonderzoek. Marktonderzoek is een proces waarbij we in kaart brengen wat er in de markt speelt, waar kansen liggen en welke ontwikkelingen zich afspelen in de branche. Marktonderzoek focust zich op verschillende onderdelen: branche, klanten, concurrentie en omgeving. Dit doen wij op basis van design research en de tools die hierbij horen. Bij design research (ontwerponderzoek) staat het begrijpen en het voldoen aan de behoeften en wensen van de mens centraal. Voorbeelden hiervan zijn context mapping, focusgroepen en gebruikersonderzoek. Bij design research wordt specifiek onderzoek verricht naar de ontwikkeling van producten, diensten, programma’s en systemen.

Het verschil met traditioneel marktonderzoek is dat design research zich richt op het ontdekken en voldoen aan behoeften van consumenten. Traditioneel marktonderzoek richt zich voornamelijk op de financiële kant.

Voor aanvullende inzichten werken we samen met gespecialiseerde disciplines zoals data analyse en business intelligence.

Voor wie is design research?

  • je wilt een basis vormen voor je marketing of salesstrategie

  • je wilt een beeld hebben van de markt en de klant

Wat kan INC hierin betekenen?

Wanneer je als bedrijf klantgerichter wilt werken of innoveren dan kun je niet zonder inzichten over de markt en de klant. Onze researchers helpen om kansen inzichtelijk te maken. Samen bepalen we welke tools nodig zijn om de gewenste inzichten te genereren.

Case:

Stad-up

 

Wil je meer informatie of kennismaken?

neem contact op